بی خیال ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی

بی خیال: ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی محصولات کشورهای دیگر صادرات غیرنفتی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اقتصادی لزوم زیاد کردن ضریب صادارت غیر نفتی ، عمده ترین واردکنندگان از کشور عزیزمان ایران کدامند؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند توسعه صادرات به خاص در حوزه غیر نفتی یکی از پیش نیازهای اساسی رونق و شکوفایی اقتصادی است،در همین راستا با یک بررسی اجمالی به روشنی

لزوم زیاد کردن ضریب صادارت غیر نفتی ، عمده ترین واردکنندگان از کشور عزیزمان ایران کدامند؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،با بررسی سیر پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشورهای توسعه یافته،به این واقعیت پی می بریم که نقش صادرات در حصول توفیقات مرتبط با عرصه اقتصادی،بسیار نافذ و تاثیرگذار است.
اگرچه بر اساس آمار انتشار یافته در رسانه ها،ضریب صادرات کشور عزیزمان ایران در مقایسه با دوره گذشته با زیاد کردن قابل توجهی همراه بوده،اما بخشی از این توفیق ناشی از صادرات محصولات نفتی است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی،نمی توان آن را موفقیتی پایدار در جهت شکوفایی اقتصادی قلمداد کرد لیکن در صورت بروز تکانه های اقتصادی و عوض کردن رویکرد کشورهای وارد کننده از کشور عزیزمان ایران امکان تنزل ضریب صادرات دور از ذهن نخواهد بود.

عبارات مهم : ایران

امین تفرشی،کارشناس اقتصاد،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به نقش حائز اهمیت صادرات محصولات غیر نفتی در تقویت بنیه اقتصادی کشور،اظهار داشت:باید در مسیری حرکت کنیم که توانایی و انسجام اقتصادی ما وابسته به نوع واکنش‌ها کشورهای دیگر نباشد،بلکه به میزانی از توانمندی نائل شویم که آینده اقتصاد کشور و آینده جامعه را با اتکای به توانمندی های درونی به سمت و سوی رونق و پیشرفت سوق دهیم که قطعا در چنین شرایطی،تغییر رفتارها،رویکردها و بعضی از دسایس پشت پرده کشورها و جریان های معاند،قدرت مانور چندانی جهت تنگنا قرار دادن کشور عزیزمان ایران نخواهند داشت.
وی افزود:لازمه این امر توجه به تولید داخلی،ارتقای کیفی محصولات،بازاریابی هوشمندانه،تلاش مضاعف و مستمرِ رایزنان اقتصادی در آنسوی مرزها و برطرف قوانین دست و پا گیر و بروکراسی پیچیده اداری است.
تفرشی عنوان کرد:با همه این اوصاف،صادرات از کشور عزیزمان ایران به دیگر کشورها با شدت و ضعف هایی ادامه دارد که با عنایت به آمار انتشار یافته از سوی رسانه ها،در ده ماه نخست سال گذشته(1395)به ترتیب چین،امارات و عراق بیشترین سهم صادرات را به خود تخصیص داده شده است داده اند.
کارشناس اقتصادی گفت:ارزش واردات چین از کشور عزیزمان ایران در بازه زمانی اشاره شده(10 ماهه نخست سال گذشته)65 میلیارد و 430 میلیون دلار برآورد می شود که در مقایسه با سال 94 در مدت وقت مشابه،رشدی معادل 10 درصد را نشان می دهد.
وی افزود:بعد از چین،امارات متحده عربی با 56 میلیارد و 650 میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته که البته میزان مذکور در مقایسه با سال 94،با کم کردن 7 درصدی همراه بوده است.
تفرشی گفت:بعد از چین و امارات،کشور عراق در جایگاه سوم واردات از کشور عزیزمان ایران واقع شده است است که ارزش و حجم صادرات انجام شده است قریب به 50 میلیارد و390 میلیون دلار تخمین زده می شود که با بررسی حجم و میزان ارزش واردات کشور مذکور در مقایسه با سال 94،شاهد هیچگونه رشد یا کاهشی نبوده ایم.
کارشناس اقتصادی عنوان کرد:کشور ترکیه و جمهوری کره به ترتیب با بیش از 28 و 25 میلیارد دلار در رتبه های چهارم و پنجمِ واردات محصول از کشور عزیزمان ایران قرار دارند.
وی افزود:بعد از کره،هند،افغانستان،ژاپن،پاکستان و عمان به ترتیب با 23 میلیارد و 120 میلیون دلار،20 میلیارد و810 میلیون دلار،9 میلیارد و 980 میلیون دلار،شش میلیارد و 570 میلیون دلار و 4 میلیارد و820 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم واردات کالا و محصول از کشور عزیزمان ایران قرار دارند.
تفرشی گفت:آنچنان که آمار منعکس شده است نشان می دهد،ضریب صادرات در کشورهای اشاره شده است همچون هند با 8 درصد افزایش،افغانستان دو در صد کاهش،ژاپن 8 درصد کاهش،پاکستان 26درصد رشد و عمان با 60 درصد رشد همراه بوده است.
بُرد صادراتی ایران،به دیگر قاره های دنیا نیز تسری یابد

سیمین فخرایی،کارشناس،محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به لزوم توسعه برد صادراتی کشور عزیزمان ایران به دیگر قاره های دنیا گفت:اگرچه صادرات کشور عزیزمان ایران صرفا به قاره آسیا خلاصه نمی شود،اما با نگاهی به عمده ترین وارد کنندگان از ایران،به این عنوان پی می بریم که سهم قاره آسیا بیش از دیگر نقاط دنیا است و می طلبد با اتخاذ تدابیر خاص و موثر،زمینه و بستر توسعه صادرات به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان،به نحو شایسته و مطلوب تری فراهم شود.
وی افزود:اگرچه در دوران پسابرجام شاهد حصول بعضی توفیقات در زیاد کردن صادرات در کشور عزیزمان ایران بوده ایم، امانباید این واقعیت را نادیده گرفت که عمده صادرات به محصولات غیر نفتی خلاصه می شود و باید با برنامه ریزی مدون و اصولی،شرایطی فراهم شود که بخش قابل توجه صادرات کالاها از ایران،مشمول چنین اقلام و تولیدات غیر نفتی شود،زیرا با خام فروشی نمی توان در جهت توسعه اقتصادی،گام های موثر،مستمر و سازنده و پایداری را برداشت.
فخرایی گفت:برای حصول این امر،رفع بعضی موانع،بهبود مبادلات و مراودات بانکی و برطرف بعضی از پیچیدگی های بانکی و نقش آفرینی مثبت و سازنده رایزنان اقتصادی،دیپلمات ها و وزارت امور خارجه در کنار دیگر دستگاه های ذیربط،حائز اهمیت به شمار می رود.

تبلیغاتِ حرفه ای و ارتقای کیفی محصولات،لازمه توسعه صادرات است

عیالکریم سخاوتمند،دانش آموخته رشته اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به لزوم تامین و لحاظ کردن مولفه های مورد نیاز جهت دستیابی به توفیقات هر چه زیاد در عرصه صادراتی کشور عزیزمان ایران به دیگر کشورها گفت:در جهانی که مسابقه های تجاری و اقتصادی بسیار تنگاتنگ و جدی پیگیری می شود،عقب ماندن از این روند و سیر شتابان می تواند نتیجه های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
وی افزود:یکی از مولفه های اساسی در ربودن گوی سبقت از دیگر کشورها یا رقبا به ارتقای کیفی محصولات معطوف می شود که خوشبختانه در این خصوص در طول سالهای اخیر،گام های ارزنده ای برداشته شده،اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.
سخاوتمند در خاتمه یادآور شد:توجه به نقش تاثیر گذارِ بسته بندی مناسب کالاها و محصولات به عنوان یکی از عوامل موثر در جلب نظر مشتریان و بازار مصرف دیگر کشورها و همچنین آشنایی دقیق از ذائقه اقتصادی اقوام و ملل دیگر و تسلط و اشراف بر بازاریابی حرفه ای می توان در حوزه صادراتی گام های سازنده تری را برداشت و قطعا در چنین شرایطی قادر خواهیم بود در عرصه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به توفیقات برجسته تری نائل شویم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | میلیون | کشورها | صادرات | اقتصادی | محصولات | کشورهای دیگر | صادرات غیرنفتی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار