بی خیال ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی

بی خیال: ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی محصولات کشورهای دیگر صادرات غیرنفتی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست ، کی‌روش

سرمربی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران راجع به کار با فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران و رسیدن به جام جهانی به صحبت پرداخت. 

تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست ، کی‌روش

کی روش: تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست

عبارات مهم : ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران راجع به کار با فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران و رسیدن به جام جهانی به صحبت پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه پرتغالی bench، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران بعد از آن که چند روز را در پرتغال سپری کرد مدتی را به زادگاهش در قاره آفریقا رفت. او جزو مربیانی است که خیلی سریع کارش را در انتخابی جام جهانی به آخر رساند و توانست کشور عزیزمان ایران را به جام جهانی روسیه برساند. او حالا به حضوری موفق در جام جهانی فکر می کند؛ حضوری که الان همه انتظار دارند کشور عزیزمان ایران بتواند به دور دوم جام جهانی راه یابد.

تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست ، کی‌روش

کارلوس کی روش در این مصاحبه مفصل راجع به پرسشها مختلفی از جمله تیم ملی پرتغال، کار در کشور عزیزمان ایران و سرالکس فرگوسن و البته شرایط فوتبال در کشور پرتغال صحبت کرد.

او عنوان کرد: آن طور که همه می گویند آدم پیچیده ای نیست ولی بعضی مواقع قبول دارد که چنین شخصیتی پیدا می کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران راجع به کار با فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران و رسیدن به جام جهانی به صحبت پرداخت. 

مصاحبه سرمربی تیم ملی کشور عزیزمان ایران با مرجع bench را در زیر می خوانیم:

* شما در کشور عزیزمان ایران چه کار می کنید در واقع مربی با رزومه و سابقه شما آن جا چطور فعالیت می کند؟

– من تلاش می کنم کارم را در کشور عزیزمان ایران با کسب نتیجه های ثابت کنم. قبلا شرایط چندان خوبی در زمینه مربیگری جهت من رخ نداد. بعد از اتفاقات دوپینگ، کمیته انضباطی در پرتغال من را جریمه کرد و همین باعث شد تا شرایط کار کردن جهت من آن جا از بین برود. من اصلا با تصمیمی که گرفته شد موافق نبودم و به نظرم در کشوری مثل پرتغال این تصمیم به هیچ وجه درست نیست. من را هشت ماه از فعالیت محروم کردند.

نگرانی من خیلی راحت بود. آیا اگر به خاطر دوپینگ من را جریمه کردند و قوانین آن را رعایت نکردم از نظر بین المللی من را جریمه کردند. من بعد از آن تلاش زیادی کردم که این محرومیت پاک شود و از بین برود. در آن برهه از وقت چند پیشنهاد از کشورهای متفاوت داشتم و من می بایست خودم را اثبات می کردم. از واسکودوگاما پیشنهاد کار داشتم. هنگامی که به قطر رفتم پیشنهاد از کشور عزیزمان ایران به دستم رسید. من به آن ها همان چیزی را گفتم که به بقیه می گفتم. به آن ها گفتم که منتظر رای دادگاه اروپا جهت پرونده دوپینگ هستم. بعد از آن رییس فدراسیون کشور عزیزمان ایران به من گفت تو مربی هستی که ما به دنبال آن هستیم. اگر رای به سود تو باشد خیلی خوب خواهد بود. اگر رای به سود تو نباشد باز هم خوب هست. تو در روی نیمکت مربیگری می نشینی و ما کس دیگری را آن جا قرار خواهیم داد ولی در اصل خود تو سرمربی خواهی بود و فقط یک نفر به صورت صوری به عنوان مربی معرفی می شود. این جواب رییس فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران یک نمونه بارز از ایجاد اعتماد به نفس بود. اگر چنین صحبتی با من نمی شد شاید اصلا قبول نمی کردم که به عنوان سرمربی به تیم ملی کشور عزیزمان ایران بروم.

تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست ، کی‌روش

* عنوان همین است؟

– من قبلا با تیم جوانان پرتغال توانسته بودم در جام جهانی قهرمانی کسب کنم و خودم را به نوعی اثبات کرده بودم ولی جهت من حضور در جام جهانی اهمیت بسیار زیادی داشت. به نظر من هیچ تورنمنتی با جام جهانی مقایسه نمی شود حتی لیگ قهرمانان هم نمی تواند با جام جهانی مقایسه شود چون لیگ قهرمانان هر سال برگزار می شود ولی جام جهانی هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران راجع به کار با فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران و رسیدن به جام جهانی به صحبت پرداخت. 

به کشور عزیزمان ایران رفتم چون تنها پیشنهاد جدی کاری را آن وقت به من دادند و نمی خواستم در منزل کار کنم. انگیزه دومم رسیدن به جام جهانی بود. می خواستم خودم را بعد از آن تصمیم هایی که در کشورم علیه من گرفته شده است بود اثبات کنم. خودم را جهت جام جهانی برزیل آماده کردم البته قبلا در جام جهانی آفریقا این اتفاق جهت من رخ داد و من از منچستریونایتد جدا شدم و به تیم ملی رفتم تا حضور در جام جهانی را با تیم ملی کشورم تجربه کنم. من قرارداد داشتم و می توانستم به عنوان دستیار فرگوسن در منچستریونایتد کار کنم ولی نمی توانستم این پیشنهاد را رد کنم که در جام جهانی سرمربی تیم ملی کشورم باشم. چهار سال بعد جام جهانی در برزیل بود و این بار من می توانستم با یک کشور دیگر در این جام حاضر باشم.

* شما علت رفتن به کشور عزیزمان ایران را توضیح دادید ولی توضیح می دهید آیا هفت سال در این کشور مربیگری می کنید؟

– من بعد از آن که سه سال در کشور عزیزمان ایران کار کردم بعد از جام جهانی برزیل تصمیم گرفتم که کشور عزیزمان ایران را ترک کنم ولی به یک باره شرایط عوض شد. شرایط کاری در فدراسیون و البته بازیکن هایی که در اختیار داشتم عوض کردن کرد و من احساس کردم شرایط خوبی جهت ادامه کار وجود دارد. بازیکنان جوان خیلی خوبی به تیم ملی معرفی شده است بودند که من خوشحال بودم بتوانم با آن ها کار کنم.

تیم خیلی بهتری از جام جهانی برزیل دارم/ کشور عزیزمان ایران جهنم نیست ، کی‌روش

آن بازیکنان با وجود سن کمی که دارند بسیار باهوش و پخته بودند و این همان چیزی است که یک مربی می خواهد. البته حس دیگری که باعث شد به ادامه کار در تیم ملی کشور عزیزمان ایران ترغیب شوم حس نتیجه گرفتن بود. هنگامی که اول به کشور عزیزمان ایران رفتم فقط یک لژیونر در تیم ملی کشور عزیزمان ایران بود ولی در ادامه این تعداد به چهارده بازیکن رسید. خیلی بازیکنان تیم ملی کشور عزیزمان ایران با وجود این که لژیونر هستند سن کمی دارند و من آن ها را فرزند صدا می کنم و خوشحالم که چنین بازیکنان خوبی در تیم ملی در اختیار دارم.

* این همه سال در کشور عزیزمان ایران به نظر می رسد کمی عجیب باشد که شما به طور مداوم در هفت سال گذشته هدایت یک تیم ملی را به عهده داشتید، این را چطور توضیح می دهید؟

– ببینید من وقت مربیگری در اروپا را داشتم. بعضی پیشنهادهایی که داشتم خیلی خوب بود. هنگامی که تصمیم گرفتم در کشور عزیزمان ایران کار کنم هم وقت چهار پیشنهاد از تیم های خوب فوتبال دنیا به من رسید. از آفریقای جنوبی پیشنهاد جدی داشتم. همچنین تیم ملی الجزایر به سراغ من آمده بود و می توانستم به آن جا بروم. راستش را بخواهید تصمیم گرفته بودم در کشور عزیزمان ایران مربیگری نکنم ولی شرایط کمی احساساتی شد. با رییس تازه فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران ملاقات کردم. با آن ها ملاقات کردم و شرایطم را به آن ها توضیح دادم.

تصمیم کمی جهت من احساساتی شده است بود. نخستین باری که از اروپا جدا شدم صحبت های فرگوسن را به خوبی به یاد می آورم که به من گفت آن جا چکار می کنی؟ تو داری وقت و استعدادت را هدر می دهی و من به او گفتم که حضور در جام جهانی تا چقدر جهت من اهمیت دارد. من از تیم تاتنهام هم جهت مربیگری پیشنهاد داشتم که می توانستم پول خوبی آن جا به دست بیاورم. یک ماه قبل او به من گفت که وقت و استعدادم را در کشور عزیزمان ایران هدر می دهم. من به او گفتم در سال ۲۰۰۸ قراردادی چهار ساله داشتم و می توانستم در منچستریونایتد باقی بمانم ولی وقت کار در تیم ملی پرتغال باعث شد یونایتد را ترک کنم و در جام جهانی با تیم ملی ام حضور داشته باشم. این تصمیم ها، تصمیم های احساساتی هستند.

شاید تصمیمی که آن جا گرفتم و یونایتد را ترک کردم تصمیم خیلی عاقلانه و خوبی نبود ولی بعد از سال ها این تصمیمی که گرفتم الان به نظرم نشان داده شده است که تصمیم خوبی بوده و من از آن راضی هستم. فوتبال در همه جای دنیا آشنا شده است هست. خوب یا بد من مربیان معروفی را می بینم که آرزو دارند در چنین جایگاهی باشند. الان بازار مربیگری خیلی پیچیده شده است هست. بعد از تیم ملی پرتغال و اسپورتینگ من به مترواستارز رفتم. آیا در واقع باید بعد از این دو تجربه در اروپا به آمریکا می رفتم؟ بازار مربیگری باعث شده است بود چنین تصمیمی بگیرم و به آمریکا بروم. یک چیز را در این مدت یاد گرفتم. ۳۵ سال است که مربیگری می کنم و به خوبی می دانم بازار مربیگری و تصمیم هایی که یک فرد باید بگیرد چطور باید باشد.

* شما به ما گفتید که ایرانی ها افرادی هستند که کمک می کنند و همکاری خوبی با شما دارند، به نظر می رسد آن جا هیچ مخالفی ندارید، آیا فشار مربیگری را در کشور عزیزمان ایران احساس می کنید یا هستند کسانی که با شما به مخالفت بپردازند؟

– من یک اصولی دارم که هر لحظه تلاش می کنم آن را به بقیه تحمیل کنم و در بااهمیت ترین و موفق ترین تجربه ها به این نتیجه رسیدم که من درست عمل کردم. جهت آن که آن جا در کشور عزیزمان ایران بخواهید موفق شوید باید قدرت مدیریت و ریاست داشته باشید. شما باید آن جا عالی ترین تصمیم های ممکن را خودتان بگیرید. نمی توانید فقط به مربیگری فکر کنید و تصمیمی نگیرید.

* من فکر می کنم بیش تر همکاران شما چنین فکر و برداشتی نکنند …

– من نمی دانم آنان چطور فکر می کنند ولی اگر یک رییس فدراسیون به من مسوولیت رسیدن به اهداف خاصی را بدهد خودم را در قالب یک مدیر و رهبر احساس می کنم که باید اصول رسیدن به موفقیت را خودم پایه ریزی کنم. این به این معنا نیست که همه تصمیم های درست را من می گیرم و البته به این معنا نیست که بقیه بهتر از من فکر نمی کنند. اگر من ۱۰۰ درصد وفاداریم را نشان بدهم انتظار دارم که ۱۰۰ درصد وفاداری از طرف برابر احساس کنم. باید احساس کنم که من و رییس فدراسیون در یک جهت و یک نگرش هستیم. من اصلا آدم عجیب و غریبی نیستم. من می خواهم با کسانی صحبت کنم که ایده مشخصی دارند. هر فرد ممکن است ایده مختلفی داشته باشد. دوست ندارم جلوی من حرفی بزنند و پشت سر من حرف دیگری بزنند. نمی خواهم دلقک فرض شوم. من با چنین شرایطی مسئله دارم و نمی توانم این ها را بربتابم. اگر با چنین شرایطی برخورد کنم بله آدم پیچیده ای می شوم.

* آیا در رئال مادرید هم چنین اتفاقاتی رخ داد؟

– در رئال مادرید شرایط خیلی واضح بود. فلورنتینو پرس و خورخه والدانو همه چیزها را مشخص می کردند و علت آن را به من می گفتند و ما باید می گفتیم بله؛ اگر جور دیگری می گفتیم شرایط خوب پیش نمی رفت. آن ها من را گزینش کردند چون این توانایی را در من دیدند که می توانم با ستاره ها فعالیت کنم و بتوانم چارچوب کاری جهت موفقیت رئال ماردید بنا کنم. من هیچ وقت شرایط بهتر از این نمی توانستم پیدا کنم. با این حال چیزی که بود باید همه چیز را با رییس در میان می گذاشتید. باید به او می گفتید آیا یک بازیکن را در برنامه کاری تان دارید و یک بازیکن دیگر را ندارید، فرقی نمی کند آن بازیکن رونالدو باشد یا پاوون. ابتدا در رئال پرسشها خیلی زیادی داشتم آیا که درست است که من آن جا بودم تا به آن ها بگویم که جلوی پرسشها خم نمی شوم بلکه پرسشها خیلی زیادی آن جا بود. بازیکنی مثل رونالدو و زیدان به من نگاه می کردند که دارم افکار پرس را در تمرینات و تیم پیاده می کنم. امروز این طور فکر می کنم که اگر می توانستم همین طور با این شرایط مربیگری کنم ممکن بود همین الان هم سرمربی رئال بودم ولی اخلاق من چنین شرایطی را قبول نمی کند.

* آیا جهت بیان ایده های تان بهتر است سرمربی باشید یا مربی، کدام یک ساده تر است؟

– ببینید خود الکس فرگوسن در اسکاتلند با جک استاین کار کرد و تجربه بدی داشت ولی من از تجربه کاری که با فرگوسن داشتم راضی بودم. او دوست داشت من به عنوان دستیار او باقی بمانم حتی به من گفت که قبلا در آفریقای جنوبی بودم و بهتر است که هدایت این تیم را به عهده نگیرم چون مربیگری در آفریقای جنوبی یکی از سخت ترین کارهای ممکن است ولی من بعد از آن که در مربیگری تجربه خوبی با سرالکسن فرگوسن داشتم تصمیم گرفتم به رده ملی بروم و به عنوان سرمربی هم فعالیت کنم. خوب یا بد من فکر می کنم بااهمیت ترین اصل همکاری و توافق بین مربی و سرمربی هست. من شخصی هستم که بعضی مواقع دوست ندارم هیچ آلترناتیوی داشته باشم و دوست دارم خودم ریاست کنم. باید به مردم این وقت را بدهید تا عوض کردن کنند ولی هنگامی که مردم نمی خواهند عوض کردن کنند شما باید مردم را عوض کردن دهید و این موقعی است که تداخل و درگیری ها ایجاد می شود. ما در کلوب مسوول عوض کردن هستیم و این کاری بود که در یونایتد انجام می دادیم.

* کار در رده باشگاهی با کار در رده ملی چه تفاوتی دارد؟

– کلوب ها محدود هستند ولی در تیم های ملی اگر یک درگیری جزئی پیدا کنید آن درگیری هیچ وقت از بین نمی رود و بزرگ تر می شود. ولی کلوب مثل یک خانواده محدودتر است که همه پرسشها تحت نظر خودتان قرار دارد. شما در کلوب می توانید خیلی راحت ترکیب مورد نظر خودتان را بسازید و ایجاد کنید ولی در تیم ملی این طور نیست. من فکر می کنم که کار در رده ملی سخت تر باشد.

* کدام تجربه مربیگری تان را بهتر می پسندید؟

– طبیعی است که کار در تیم ملی پرتغال جهت من لذت و اهمیت دوچندانی نسبت به جاهای دیگر داشته باشد. من در تیم ملی پرتغال بودم و جام جهانی را در پیش داشتیم و این رویای هر کسی است که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی کشورش بنشیند و این اتفاق جهت من فراهم شد. قبلا در تیم جوانان مربیگری کرده بودم و حالا این وقت جهت من ایجاد شد که در تیم ملی فعالیت کنم. در جام جهانی هم در گروه مشکل قرار گرفته بودیم. جانشین اسکولاری شده است بودم و بعد از خداحافظی چند بازیکن از تیم ملی به نوعی دوران عوض کردن و تحول را در تیم ملی شروع کرده بودم. در سه ماه اول حضورم شرایط بسیار مشکل داشتم ولی بازی های خوبی با قبرس و دانمارک برگزار کردیم.

* همان جا بود که ترکیب مورد نظر خود را پیدا کردید؟

– بله، بعد از بازی با برزیل ما ۲۰ بازی برگزار کردیم و فقط یک بازی را با شکست به آخر رساندیم که برابر اسپانیا در جام جهانی آن هم با گل آفساید بود. در شرایطی به میدان رفتیم که در خیلی از بازی ها کریستیانو رونالدو مصدوم بود و او را در اختیار نداشتیم. من فکر می کنم شرایط پرتغال را عوض کردن دادم و ما نتیجه های خیلی خوبی کسب کردیم ولی متاسفانه شرایطی ایجاد شد که نمی توانستیم به ادامه همکاری ادامه دهیم.

* شما با کریستیانو رونالدو کار کردید و در جام جهانی او را در تیم خودتان داشتید ولی الان ما یک رونالدوی دیگر را می بینیم، رونالدویی که بیش تر به بازی گروهی روی می آورد. نظر شما چیست؟

– من می توانم نظر شما را این طور بدهم که همه ما یک مرحله و دوران را پشت سر می گذاریم. خود من هنگامی که ۲۰ ساله بودم با الان که ۶۴ ساله هستم طبیعتا خیلی تفاوت می کنم و جهت رونالدو هم شرایط همین طور هست. او پخته تر شده است و الان طبیعی است که متفاوت بازی کند. قطعا بازیکنی که ۳۱ سال سن دارد و جهت تیم ملی بازی می کند چیزهایی را می بیند و رفتارهایی انجام می دهد که هنگامی که ۲۱ سال سن دارد آن ها را انجام نمی دهد. خیلی از بازیکنان این طور هستند. این خیلی است که شما تیمی را تربیت بدهید که یک بازیکن نسبت به بقیه خودش را متفاوت فرض کند و جدا ببیند و کم تر در کارهای دفاعی شرکت کند.

برای بازیکنانی مثل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی این اتفاق که به نوعی وحشت از کارهای دفاعی یا چیزهای دیگر یا از جمله مصدومیت است وجود دارد ولی در رونالدوی برزیلی اصلا چنین چیزی را ندیدم. بگذارید صادق باشیم در جام جهانی ۲۰۱۰ ما چنین کریستیانو رونالدویی را می دیدیم، این انتقاد از رونالدو نیست بلکه حقیقت دارد. او البته با مصدومیت قبل از جام جهانی مواجه شده است بود. هنگامی که به رئال آمد مصدوم بود و در عالی ترین شرایط خودش قرار نداشت. شما از مسی و رونالدو چه انتظاری دارید، این که آینده بازی را عوض کردن دهند و مشخص کنند ولی او در آن سال و در جام جهانی بازیکنی نبود که این عوض کردن شرایط را ایجاد کند و این یک حقیقت محض است.

* این همان چیزی بود که بعد از جام جهانی رخ داد، یک درگیری لفظی بین شما و کریستیانو رونالدو، او علت افت پرتغال و از بین بردن از جام جهانی را این طور گفت که بروید از کارلوس بپرسید و شما گفتید که او باید بزرگ تر شود تا پیراهن تیم ملی پرتغال را به تن کند، نظرتان راجع به این عنوان چیست؟

– من نمی توانم چیزی را اعتراف کنم، من حرفم را مستقیم زدم. من خیلی مستقیم و رک حرفم را راجع به او زدم. مربی خیلی بهتر پرسشها را درک می کند و خیلی چیزها را می بیند که بازیکن خود در آن شرایط آگاه نیست. کریستیانو آن موقع ۲۵ سال سن داشت. شاید اگر او الان به آن وقت برگردد چنین صحبتی نکند و جور دیگری حرف بزند با این حال این بحث تمام شده است هست. کارنامه من با کارنامه رونالدو جداست. کریستیانو خود به شرایط آگاه است.

* بعد به نظر شما الان رونالدو نسبت به قبل خیلی متفاوت واکنش‌ها می کند و بهتر شده است است؟

– من الان نمی دانم شرایط چطور است باید از فرناندو سانتوس سرمربی تیم پرسش را بپرسید. الان بازیکنان باتجربه ای در تیم ملی پرتغال مثل تیاگو و البته رونالدو حضور دارند که مسوولیت بیش تری در تیم دارند مسوولیتی که قبلا روی شانه فیگو بود. آن ها الان وظیفه هدایت بازیکنان جوان تیم را بر عهده دارند. قطعا تیم ملی پرتغال نسبت به قبل متفاوت تر شده است و این به این برمی گردد که بازیکنان در طول سال ها تجربه زیادی به دست آورده اند.

* کشور عزیزمان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ از نظر شما چه عملکردی خواهد داشت؟

– به نظر من از الان نمی توانیم با احتمالات صحبت کنیم. من خیلی به آینده تیم ملی کشور عزیزمان ایران و حضور در جام جهانی روسیه با این ۱۴ تا ۱۵ بازیکنی که در اروپا بازی می کنند دارم. من فکر می کنم می توانیم نسبت به دوره قبل آرزوهای بزرگ تری کنیم و زیاد جاه طلب شویم و این می تواند یک رکورد تاریخی جهت ما باشد. فراموش نکنید جهت نخستین بار در تاریخ کشور عزیزمان ایران توانستیم به دو افزایش پیاپی به جام جهانی برسیم. الان کشور عزیزمان ایران در چهار دوره قبلی خود در جام جهانی هیچ گاه از مرحله گروهی پا را فراتر نگذاشته و ما می خواهیم تاریخ سازی کنیم و از دور گروهی افزایش کنیم. این اصلا قابل قبول نیست که کشور عزیزمان ایران فقط جهت حضور داشتن در جام جهانی به روسیه برود بلکه باید بتوانیم عملکرد قابل قبول و خوبی در جام جهانی داشته باشیم. باید با نشانه به جام جهانی برویم. تیم الان به این پختگی مورد نیاز رسیده چون بعضی از بازیکنان قبلا در جام جهانی بودند. نسبت به جام جهانی برزیل تیم بهتری در اختیار دارم. فکر می کنم تفاوت این دو تیم مثل تفاوت روز و شب باشد.

الان در هر پست دو بازیکن آماده دارم. با این حال موفقیت در جام جهانی به عواملی بستگی دارد اول از همه آمادگی و نحوه حضور در جام جهانی اهمیت زیادی دارد. اگر ما می خواهیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم باید تمرین های خیلی بهتر داشته باشیم و آمادگی خیلی بیش تری پیدا کنیم و البته دومی عامل موفقیت ما در جام جهانی مساله قرعه کشی است که امیدوارم خوش شانس باشیم. چه قبول کنیم و چه نکنیم ما می توانیم این دو عامل را به عنوان دو عامل موفقیت آمیز جهت خودمان در نظر بگیریم. اگر شانس داشته باشیم و در یک گروه متعادل قرار بگیریم قطعا می توانیم به دور دوم جام جهانی هم برسیم.

* شرایط کاری در کشور عزیزمان ایران به نظر می رسد ساده نباشد؟

– کشور عزیزمان ایران از نظر شرایط کاری ضعیف ترین شرایط را در دنیا دارد و اصلا نباید به رده بندی فیفا در این مورد توجه کرد. فکر نمی کنم کشوری در دنیا وجود داشته باشد که شرایط ضعیف ما را داشته باشد. زمین تمرین های نامساعد، پرسشها اقتصادی و مشکلاتی از قبیل مراکز تمرینی که اصلا مساعد نیستند. همه این ها به خاطر تحریم هایی است که علیه کشور عزیزمان ایران صورت گرفته است و به جامعه کشور عزیزمان ایران هم سرایت کرده و در ورزش نیز اجتناب ناپذیر نبوده و این بحران را حس کرده است ولی توصیه برابر همه این ها این است که شور، شوق و علاقه زیادی به فوتبال وجود دارد. جهت فوتبال در بین علاقه مندان در کشور عزیزمان ایران دیوانگی وجود دارد و این علاقه بسیار زیاد است و همه از تیم نتیجه می خواهند. در چنین کشورهایی بازار مالی وجود ندارد، اسپانسری وجود ندارد به همین خاطر جهت تیم زیر ۲۰ سال بدون حمایت دولت امکان پذیر نیست که به جام جهانی برود. در آفریقا و آسیا فوتبال خیلی به ساختار دولت وابسته نیست و شما کمبود منابع مالی را به خوبی احساس می کنید. بگذارید یک توصیه را کاملا مشخص کنم من اصلا رابطه مستقیمی با سران قدرت در کشور عزیزمان ایران ندارم و در مورد این سطح نمی توانم صحبتی کنم.

* در هر سال چه مدت در کشور عزیزمان ایران هستید و فعالیت می کنید؟

– تقریبا نصف سال، خیلی از کارهای تیم ملی به من بستگی دارد و من در باقی وقت هایی که در کشور عزیزمان ایران نیستم به آنالیز تیم ها و حریفان می پردازم و این نیست که من کار را تعطیل کنم. در دو سال گذشته وقت کمی در کشور عزیزمان ایران بودم چون بازیکنان بیش تری خارج از کشور عزیزمان ایران داشتم و باید آن ها را بررسی کنم. من مثل مربی کلوب نیستم که کامل در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنم.

* هنگامی که در کشور عزیزمان ایران هستید مانند فیلم «آرگو» و آن اتفاقات احساس نگرانی نمی کنید؟

– خیر، جامعه و کشور کشور عزیزمان ایران شرایط و شاخصه های خاص و منحصر به فردی دارد. ولی هنگامی که آن جا باشید به خوبی می فهمید کشور عزیزمان ایران آن طور که مردم فکر می کنند نیست. کشور عزیزمان ایران جهنم نیست، ما خودمان جهنم ها را درست می کنیم. من در عربستان کار کردم و باید بگویم که کار در کشور عزیزمان ایران و زندگی در این کشور احساس بهتری به من داده تا عربستان.

واژه های کلیدی: ایران | پرتغال | ایرانی | فوتبال | پرتغال | رونالدو | رونالدو | جام جهانی | کشور پرتغال | کریستیانو رونالدو


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار