بی خیال ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی

بی خیال: ایران میلیون کشورها صادرات اقتصادی محصولات کشورهای دیگر صادرات غیرنفتی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی هشدار! اعتياد خانمانه مي‌شود

به جای آنکه تیر پیکان را به سمت زیاد کردن آسیب های اجتماعی در زنان نشانه بگیریم و زنگ خطر پرسشها زنان را به صدا درآوریم؛ بهتر است مردانه مدیریت کردن امور زنان

هشدار! اعتياد خانمانه مي‌شود

هشدار! اعتياد خانمانه مي شود

عبارات مهم : ایران

به جای آنکه تیر پیکان را به سمت زیاد کردن آسیب های اجتماعی در زنان نشانه بگیریم و زنگ خطر پرسشها زنان را به صدا درآوریم؛ بهتر است مردانه مدیریت کردن امور زنان را به چالش بکشانیم. شاید خانمانه شدن اعتیاد زیر سایه ناآگاهی مصداق همین ادعا باشد. این در حالی است که براساس اظهار نظر مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ حضور بانوان در حمل و توزیع مواد مخدر نیز زیاد کردن یافته هست. بنابراین می طلبد که پرسشها زنان بیش از پیش مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اگر زنی معتاد می شود، اگر زنی تن فروشی می کند، اگر زن بزه دیده ای، بزهکار می شود؛ نباید مردانه مسائلش را بنگریم و درصدد حل مشکلاتش باشیم. موضوعی که بارها و بارها فقدان آن به چشم آمده، ولی بدون آنکه ترتیب اثری داده شود، همچنان به پرسشها زنان مردانه نگریسته می شود.

هشدار! اعتياد خانمانه مي‌شود

با این حال کم نمی شنویم که مسئولان به خانمانه شدن اعتیاد هشدار می دهند، ولی آیا زیرساخت های مقابله با این معضل هم فراهم است؟ آیا تصمیم گیری مردان آسیب های اطراف زنان را کم کردن می دهد؟ اصلا در نشست های تخصصی حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد زنان، چند زن کمر همت را بسته تا از عهده این مهم بربیایند؟ جز اینکه حتی این نشست های اعتیاد زنان هم مردانه هدایت می شود! بنابراین آنچه در این میان به چشم می آید، این است که به جای بوق و کرنا رفتارهای مجرمانه زنان کمی هم به راهکارهای اساسی بیندیشم، چراکه آسیب های زنان در جامعه رو به فزونی است و راهی باقی نمی گذارد، جز اینکه نقش موثر مسئولان، کارشناسان و صاحبنظران زن را در حوزه اعتیاد ببینیم و در جهت حل پرسشها بانوان در حمل وتوزیع موادمخدر گام برداریم.

فعالیت ١٢۶ مرکز اقامتی خاص زنان معتاد

به جای آنکه تیر پیکان را به سمت زیاد کردن آسیب های اجتماعی در زنان نشانه بگیریم و زنگ خطر پرسشها زنان را به صدا درآوریم؛ بهتر است مردانه مدیریت کردن امور زنان

رئیس شرکت بهزیستی کشور نسبت به خانمانه شدن اعتیاد در کشور هشدار داد. انوشیروان محسنی بندپی گفت: نسبت مردان به زنان معتاد در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال شش مرد به یک زن، در گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال ۱۶ مرد به یک زن و در گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ سال ۱۷ مرد به یک زن هست. او افزود: ۵١ درصد کودکان معتاد دارای مادر معتاد، ٣٧ درصد دارای پدر و مادر معتاد و تنها ١٨ درصد پدر و مادر معتاد ندارند.

محسنی بندپی راجع به مراکز نگهداری و اقامتی خاص زنان معتاد تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۶ مرکز در این مورد مشغول فعالیت هستند. مدیر شرکت بهزیستی کشور به اشتغال هفت هزار معتاد بهبودیافته در سال ٩۶ اشاره کرد که نتیجه فعالیت ١٢۶ مرکز اقامتی خاص زنان در کشور بوده هست. او راجع به فعالیت دوهزار و 700 مرکز ارائه خدمات درمانی، نگهداری و مراقبتی گفت: دو گروه سنی و جنسی یعنی کودکان و زنان در اولویت برنامه های شرکت بهزیستی قرار دارند. در استان سیستان و بلوچستان نیز دو مرکز اقامتی کودکان مشغول به فعالیت است که در آن ١۵٠ کودک نگهداری می شوند. محسنی بندپی گفت: سطح اعتیاد در سال ۹۷ زیاد کردن 5/1 برابری داشته هست. همچنین نوروز امسال کارزار رسانه ای مبارزه با ماده مخدر گل راه اندازی شد و گزارش ها نشان می دهد که مصرف گل و شیشه در بین جوانان کم کردن یافته است.

افزایش حضور زنان در حمل موادمخدر

همچنین مدیر پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ راجع به تعیین وظیفه منزل های پلاک قرمز در محله های هرندی، شوش و مولوی گفت: تاکنون بیش از ۳۰- ۴۰ منزل پلمب شده است هست. هر منزل ای هم که جهت ما محرز شود به محلی جهت پاتوق معتادان تبدیل شده، قطعا برخورد می کنیم و مجوز پلمب آن را می گیریم. محمد بخشنده همچنین راجع به حضور معتادان در مناطقی همچون اطراف ترمینال جنوب خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ – ۲۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زن هستند. این افراد از جامعه و خانواده طرد شده است اند و به کارتن خوابی روی آورده اند.

هشدار! اعتياد خانمانه مي‌شود

به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه بخشی از مواد کشف شده است در هفته گذشته به وسیله دو زن و دو آقای در یک سواری پراید به پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال یافته می شده است هست، گفت: اخیرا تعدادی از افرادی که اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده اند، زن هستند و آمار دستگیری ها نشان می دهد که حضور زن ها در حمل مواد مخدر، توزیع و مصرف مواد نسبت به گذشته کمی زیاد کردن داشته هست. البته این میزان درصد بالایی نیست. «تاکنون جهت اعتیاد زنان و تبدیل اوضاع آنها کار مثمرثمری صورت نگرفته و همچنان سیستم های موجود در پی انکار عملکرد مجرمانه زنان هستند. این در حالی است که ما می بینیم رفتارهای پرخطر در زنان رو به فزونی هست. بنابراین هنگامی که در مجموع هنوز اتفاق خاصی در این راستا نیفتاده و مداخلات آگاهانه ای راجع به رفتارهای مجرمانه و مصرف موادمخدر در میان زنان صورت نگرفته هست، نباید انتظار داشته باشیم که چیزی عوض کردن کند.» اینها را رویا نوری، کارشناس اعتیاد به «آرمان» می گوید. به گفته او زنان مصرف کننده قطعا افرادی هستند که به رفتارهای پرخطر اعتیاد رو می آورند، چون شدت اعتیاد یک فرآیند است که این فرآیند از نقطه A شروع شده است و به نقطه B می رسد.

در این فرآیند اگر کمبود مالی و ارتباطات متعدد با مردان وجود داشته باشد، منجر به تن فروشی زنان خواهد شد. از این رو رفتارهای مجرمانه زنان زیاد کردن می یابد. او ادامه می دهد: قطعا زنان معتاد به فروش موادمخدر جهت تامین مواد مصرفی و تامین نیاز مالی روی می آورند. بنابراین ما شک نداریم که در این فرآیند بالای 90 درصد زنان از نقطه A به نقطه B خواهند رسید. او بیان می کند: ما تاکنون نه در حوزه پیشگیری و نه در حوزه درمان اعتیاد زنان موفق نبوده ایم. بنابراین باید منتظر باشیم که اوضاع اعتیاد زنان بدتر هم شود. این کارشناس اعتیاد خاطرنشان می کند: از سوی دیگر، هنوز مطالعات ما جهت گیری خانمانه ندارد و مداخلات ما مبتنی بر جنیست نیست و باور نداریم که نیازهای زنان و مردان با هم متفاوت هست؛ چه در حوزه پیشگیری و چه در حوزه درمان و چه در حوزه کم کردن آسیب.

به جای آنکه تیر پیکان را به سمت زیاد کردن آسیب های اجتماعی در زنان نشانه بگیریم و زنگ خطر پرسشها زنان را به صدا درآوریم؛ بهتر است مردانه مدیریت کردن امور زنان

نوری عنوان می کند: هنوز باور نمی کنیم که دختران جوان ما در حال حرکت به سمت رفتارهای پرریسک تر هستند. به این علت که میزان ریسک پذیری در جامعه اوج رفته هست. قطعا آقایانی که مسئولان حوزه آسیب های اجتماعی هستند، درک خواهند کرد که در توهم نباید زندگی کنیم. آنچنان که واکنش‌ها خانمانه در جامعه پرخطر شده است هست. او خاطرنشان می کند: مسئولانی در حوزه برنامه ریزی اعتیاد زنان همه مرد هستند و نگاهشان مردانه هست. حتی اگر به بسیاری کمپ های ترک اعتیاد از اوج نگاه کنید، متوجه می شوید که ظاهرا زنی بر مسند مدیریت نشسته، ولی پشت این مساله یک مرد قرار دارد.

آرمان/نگین باقری

هشدار! اعتياد خانمانه مي‌شود

واژه های کلیدی: ایران | معتاد | فعالیت | اعتیاد | مردانه | موادمخدر | ترک اعتیاد | مبارزه با موادمخدر


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار